Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Bagolyirtás (Mátra) topikból

ÜZENETEK (3)Időben csökkenő Időben csökkenő
WéberF
2040 élménybeszámolót írt
2040
17 éve tag
2017.02.02. 16:23
Akkor nyilván együtt dolgoztál Orsó Emillel, meg még néhány ERBE-s kollégámmal. Valóban lengyel "drótköteles emelőszerkezet"-ként importáltuk a Paksi Atomerőmű beruházás jogcímén (nem volt annakidején egyszerű dolog egy ilyen felvonó behozatala és telepítése!)
Az eredeti tervekhez képest Kiss Laci kollégám és barátom rendkívül komoly fejlesztéseket tervezett és valósított meg az elektromos vezérlésben és az oszloponkénti sodronyfigyelő elektronikában! A kezelőházban látni lehetett, ha az egyik sodronyvezető csiga kimozdult a helyéről, leesett a sodrony, vagy más gond támadt (sajnos volt olyan, hogy fegyelmezetlen gyerekek feldobták a tárcsát a szembejövő oldalra, leakadt a sodrony, stb... de a lelkes kezelők - nem egyszer jómagam is - 1-2 órán belül helyreállították). Mindezt olyan "használati díj" ellenében, ami szinte még a felvonó villamosenergia fogyasztásának költségeit sem fedezte. Nem is azért üzemeltettük.
A sodrony kötélfonását kétévente ellenőriztetni kellett úgynevezett roncsolásmentes vizsgálattal - nem okozott gondot, mivel az ERBE Minőségellenőrzési Osztálya - sok mindenben, ebben is profi szakemberekkel (és síelést kedvelőkkel) rendelkezett. A Közlekedés Felügyelet ellenőrzése alá estünk, mint "kötött pályás" rendszer, volt olyan alkalom, amikor a jelentésükben azt írták, hogy az ország legmegbízhatóbb és legkorszerűbb védelmi-szignalizációs rendszerű sífelvonóját üzemelteti a kezelő (ez a már megnevezett Kiss László érdeme!)
Hú de sok emlék fűződik ehhez kis pályához!
Ja! És akkoriban még voltak olyan telek, hogy hétvégente érdemes volt felautózni (Bp-től 1 óra 20 perc alatt Pásztón keresztül oda lehetett érni) - szombat reggel pályataposással kezdtük, majd rajta - síelés. Persze a pálya melletti fák alól folyamatosan ment a hó belapátolása középre! (Erről Kelecsényi Lajos tudna mesélni.)
Még annyi előnyünk volt, hogy egy üdülőnk is üzemelt Bagolyirtáson (itt született meg az ötletem, hogy milyen jó lenne itt a közvetlen közelben egy saját sífelvonó, a többi már más történet) szállás lehetőségében végképp érdemes volt felmenni hétvégére, sőt az "Ügyeletesnek" - aki természetesen rendelkezett felvonó-kezelői vizsgával - kötelező volt (kb. 15-en tettünk Bánkúton kezelői vizsgát, beosztottuk az ügyeletet.) Akinek nem jutott szállás, még azt is megtette, hogy szombaton hazajött, vasárnap reggel újra fent volt!
WFeri
Előzmény: (Tervező 193660)
Tervező
85 élménybeszámolót írt
85
9 éve tag
2017.02.02. 16:15
Annak idején én készítettem el az engedélyezési dokumentációját. Ez egy "Polsport" lengyel cég által gyártott egyszerű szerkezet, tányéros rugós dobos, de nem volt túlbonyolítva, a zsinór szabadon csévélődött fel kívül.
Az állványok csak nagy vas cövekekkel vannak a földhöz rögzítve, semmilyen alap nincs, környezetbarát. Akár át lehetne helyezni jobb helyre.
Az eredeti tervei még nálam vannak.
Előzmény: (WéberF 193655)
WéberF
2040 élménybeszámolót írt
2040
17 éve tag
2017.02.02. 14:25
Nem találom egy síelőtársam legutóbbi bejegyzését, ahol a Bagolyirtási sípályát emlegette. Írtam is választ rá (kis dicsekvéssel, hogy némi közöm volt a létrehozásához).
Kaptam tőle néhány képet a mai állapotokról - azaz idén januárban járhatott ott. Utólagos engedelmével felteszem a képeket, no meg egy kis információt a Mátraszentistváni pálya létéről:
Kicsit vegyes az írásom, hol Bagolyirtásról, hol MSzI-ről van szó, de aki akarja, az megérti.
Ahhoz képest, hogy a "sajátomnak" tekintem ma is ezt a pályácskát (Bagolyirtás, a Győrihegy alól indul), jó régen jártam arra, talán 8 éve? Jó érzés látni, hogy a síház, a kötéltartó oszlopok még jó állapotban vannak!

A mátraszentistváni sípályát a Visontai (Gyöngyösi) Hőerőmű (igaz hivatalosan Gagarin Hőerőmű Vállalat - ma Mátrai Hőerőmű RT-nek hívják) sport-társadalma alapította, 1977. dec. 20-án volt a pályaavatás, kezdetben "köteles" felvonóval, majd fejlesztettek .... Az ominózus tárcsás felvonó valóban '85-ben létesült. Még akkor is csak "alulról" lehetett megközelíteni a pályákat. Igen jó bázis volt a Magyar Villamosművek Tröszt vállalatai téli sportokat kedvelő dolgozóinak.
Az erőművek, áramszolgáltatók meg még 4 vállalat (Erőmű Karbantartó Vállalat /ERŐKAR/, Országos Villamos Távvezeték Vállalat /OVIT/, Villamoserőmű Tervező és Szerelő Vállalat /VERTESz/ valamint az Erőmű Beruházási Vállalat /ERBE/ -itt dolgoztam 29 évet, két év VERTESZ-nél töltött év után) alkották a villamosenergia iparág nagy közösségét. Nagyon jó szervezettségű, családiasnak is mondható nyári és téli sportrendezvények sorozata színesítette a "dolgos" hétköznapokat!
P1270987.JPG
P1270988.JPG
P1270989.JPG
P1270990.JPG
P1280002.JPG
P1270992.JPG
Sípálya kitáblázása
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.