Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

kulacs által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (110)Időben csökkenő Időben csökkenő
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.02.20. 10:36
Gondolom, nem azért találták ezt ki, mert azt szertnék, amit Te is írtál (Ausztria, Franciao.). Még belegondolni is hátborzongató, hogy milyen előzményei lehetnek ennek a döntésnek. Biztosan emlékszel, mikor Ausztria megszigorította a KeletEurópából érkező buszok műszaki ellenőrzését... Annak is volt némi előzménye. Nekem is van már egy történetem, pedig még csak egy éve sielek:
A Stuhleck-en voltunk, és ott a nagy felvonó mellett hosszan vezet egy széles pálya, Az egyik helyen jobbról is, balról is van Hütte, Gondolom ott mikor nincs hó egy út vezet át, mindenesetre van egy két-három méteres vízszintes szakasz, melyet egy kicsit meredekebb rész követ. Ott láttam, hogy a Boardosok legugolnak (így aztán nem látnak le) majd jól elrugaszkodnak és így repülnek vagy 5 métert. Biztos jó buli lehet mert, szinte mindegyik ezt csinálja. A baj csak az, hogy általában ott szokott várakozni vagy 20-30 gyerek vagy az oktatóra, vagy az anyjukra vagy mittudomén), ott ahol a letörés van, tehát amit nem lehet belátni. Na ezek közé láttam egy csávót berepülni, szerencsére nem talált el senkit, de még belegondolni is szörnyű, mi lette volna,ha úgy comb magasságban eltalál egy kisskaccot a boarddal. Én mindenesetre vettem a gyerekeknek bukó sisakot és mivel bordoznak magamnak egy bordot. Ha megjöttem Marilleváról majd leírom, milyen volt.

Kulacs
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.02.09. 20:33
Köszi az infókat!

Én már csak attól félek, hogy szombaton a turnusváltáskor ott Salzburg közelében komoly dugó lesz. Mikor Zell am Zee-ben voltunk legalábbis volt dugó.
Apropó nem tudjátok, hogy hogyan áll az A1-es felújítása. Mennyire zavarhatja a forgalmat.

Kulacs
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.02.08. 19:42
Hát ezek nem valami magazin fotók, de azért jók.
12300004.jpg
12300013.jpg
12300011.jpg
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.02.04. 20:57
Kedves barátaim!

Mi majd feb 21-én indulunk Marilleva 1400-re. A szállást a neten foglaltam, a tapasztalataimról majd később beszámolok...
Elsősorban két dologra lennék kíváncsi:
Merre érdemes menni autóval és, hogy a gyerekeknek tényleg kell-e a bukósisak.

Előre is köszi

Kulacs
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.01.29. 21:18
A Stuhleck-en van valami ilyen cucc.
A gyerekeknek 5€ 5 csúszás, a felnőtteknek meg 7,5 €. Van egy külön pálya és egy tetű lassú felvonó. Ha a gyerekenek vesztek jegyet akkor természetesen megfagytok míg ők csúsznak. Így a legjobb recept, ha a szemben elhelyezkedő hüttében a felnőttek egy vodkafügent (vagy mit) + egy sört elszopogatnak, addig a gyerekek küzdenek a tubing pályán. A bácsi megengedi, hogy egy bérletet több gyermek használjon. 2 gyerek egy bérlet=20 perc.
kulacs
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.01.28. 09:09
Úgy illik, hogy beszámoljak a tapasztalataimról:
A hétvégén voltunk a Sthuleck-en. A teszthez ideális, -20 fokos hideg volt. A kocsiból kiszálva -15 fokot mértem. Előzetesen bekentem a gyerekek lábát sport krémel. Amelyiknek egyébként sem szokott fázni a lába arról számolt be, hogy kellemes meleget érez a lábánál, a kisebbik, a fázós ilyet nem érzett. Elővettem hát a vulkánpárnát (amit megrendeltem és két nap alatt ki is postáztak) és azt is felhasználtam. Na az ugyan szerintem nem érte el az ígért 60-80 fokos meleget, de a gyerek nem panaszkodott és , ha rákérdeztünk csak annyit mondott kicsit fázik a lába. Másnap is használtuk, ekkor már nem volt olyan rémesen hideg így a fiamnak nem is fázott a lába. Úgyhogy köszi a tanácsokat úgy néz ki, hogy ez a vulkánpárna bevált. A forgalmazó annyit mondott nekem, hogy budapesten a Malory Sport boltban a Duna Plázában lehet megvenni.
Mégegyszer köszi a segítséget.
Kulacs
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.01.16. 11:03
Kedves barátaim!

Kérlek segítsetek, hogy mit tegyek! A kisfiamnak már a második sícipőt vettem (nasználtak), de mindig ugyan az a problémája: fázik a lába a sielés elejétől. Már próbálkoztunk nejlonzacskóba bujtatni a lábát, széles szigetelő szalaggal lezárni a cipő nyílásait. Legutóbb a nadrágját is ráragasztottam a cipőjére. Semmi sem használt. Mindez Bridgedale zokni és Shol sielős talpbélés mellett értendő. A sielés alatt többször megyünk be hüttébe a cserépkályhához zoknit-cipőt melegíteni még is a sielés végére szinte jégcsap a lába. Van még valami melegítő talp betét vagy cipő? Kérlem aki tud segítsen. A kölök lába 31-es.
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.01.13. 11:56
Kedves Niko!

Én eddig mindig Ausztriában síeltem, de kicsit drágálom a dolgot. Légyszi írj néhány általános dolgot a faranciaországi sielésről. Legfőbb, hogy hogyan lehet odajutni? Minden infót szivesen veszek.

üdv
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
2004.01.04. 17:54
Kedves Snowman!

Én most voltam az említett terepen és valóban csodálatos élmény volt. Mi időben tehát még 9 óra előtt értünk a felvonóhoz. Nagyon jól esett, hogy volt családi jegy és így az egyhetes síelésünk legolcsóbb bérletárait értük el az nap. 74,6 Euró 2 Felnőtt 2 Gyerek. Gond nélkül felértünk a 2100 méteren lévő állomásra és ott szikrázó napsütést, ragyogó pályákat találtunk. A felső állomás mellett van egy kék pálya, melyhez egy négyüléses és egy korongos felvonó kapcsolódik. A szép időben ezen bemelegítettünk, de mindenkit a 11 km-es talbfahrt vonzott. Az első szakasz, amelyik kék és a Gjaldaralm (vagy valami ilyesmi) -re vezet, nagyon szép kellemes esésű, kezdőknek is ajánlható. Csak egy helyen kell botozni rajt, ha nem vagy elég bátor jó nagy sebességet felvenni előtte. innen egy másik kabinnal vissza lehet menni a felső állomásra. Ha szépen süt a nap én ezt mindenképpen javaslom is, mert a pálya alsó szakasza innentől már délelőtt árnyékban marad. Mi nem így tettünk hanem indultunk le a nagy kalandra. Az út még egy darabig kék pályaként folytatódik, igazából egy szélesebb síút melyen nem kell kanyarogni, csak csúszni lefelé és élvezni a csodálatos panorámát. Ez egészen egy kisebb Hüttéig tart, ahol érdemes megállni és a gyengébb idegzetűek ihatnak is valami erőset mert kezdetét veszi a nagy menet. Innen ugyanis jónéhány kilométeren keresztül igazi kanyargós, szerpentines, meredek pirospálya kezdődik és bizony úgy tűnik, hogy soha sem lesz vége. Mi közben beértünk egy felhőbe is, így még látni sem láttunk sokat. A lentebbi részeken jeges, itt-ott köves volt a pálya. Sokhelyen lehet azért pihenni, de mi szinte nem is találkoztunk senkivel az utunk során, olyan érzésünk volt, hogy itt csak magunkra számíthatunk...
Hatalmas élmény volt és komoly erőpróba. Természetesen azonnal fel szerettünk volna menni a csúcsra, de ekkorra már ~12 óra elég nagy tömeg gyűlt össze az alsó állomáson. Kellett kb. 25 perc, hogy ránk kerüljön a sor. Kivártuk, feljutottunk. Ha kajálni szeretnétek délben akkor a felvonó épületében lévő Hüttét javaslom, mert ami egy kicsit lentebb van (valami faház) az elég egyszerű. Csak 6 féle étel van, többnyire virsli félék. Mi utána még egyszer lesíztünk az alsó állomásig és ekkor már ezt a részt is érte a napfény. Hatalmas élmény és csak ajánlhatom, de fontos, hogy jó sítudás nélkül ne menjetek a második szakaszra hanem a kabinnal menjetek le. Én az ilyeneket nem szoktam komolyan venni, de ezt tényleg tartsátok szem előtt) Azért számomra lehet hogy egy egész hétig unalmas lenne ez a terep ( végül is két pálya van igaz az egyik 11 km-es). Próbáljátok ki a környéken: Grossau (Dachstein West) és Loser pályáit, esetleg Tauplitz-ot.
kulacs
110 élménybeszámolót írt
110
20 éve tag
Topik: Tauplitz
2004.01.04. 14:02
Tegnap jöttünk haza és arra gondoltam, hogy leírom az én véleményemet is:
Az oda út kicsit rázósra sikerült , mivel az A1-es autópályát felújítják, valamint a síterepek közelébe érve rendkívül erős lett a forgalom. Minden faluban több lámpa váltást kellett végigvárni. Mi belefutottunk egy fizetős alagútba is Liezen előtt melyet ki lehetett volna kerülni a térkép szerint. Kicsit fájt az a 6 Euró (két korsó sör)...
A Kulmhof megközelítése is döcögősre sikeredett, mert a faluban semmilyen utbaigazító táblát nem talaláltam. Azért okulásul ide írom a megközelítést: A falu lényegében egy önmagába visszatérő körforgalmú út. Az emelkedő szakasza jobbról, az ereszkedő balról öleli a házakat. A Kulmhof ebből a körből kiesik és nagyságánál fogva mindenhonnan jól látszik. A út legmagasabb pontja körzetében van a négyüléses lift alsó állomása. Innen már lefelé lehet autózni a falu központjába. Miután elhaladunk a Tauplitzerhof nevű szálloda előtt jobbra van egy kis utca (Felirat: FIS Fehrienwohnungen, na ez a Kulmhof) A kis utcába bekanyarodva jutunk el a Kulmhofhoz kb 300 méter de innen már csak a Mézga család tévedne el...
Javaslom, hogy 14 óra előtt ne érjetek oda, mert addig a kulcsokhoz nem lehet hozzájutni. (Ember sincs akivel vitatkozni lehetne ezen.) A negatív dolgok itt véget is érnek, mert a szállás nekünk megfelelő volt. Volt mikró a konyhában, bár az utazási irodában ezt nem igérték 100%-ra. Az uszoda és a szauna rendben volt, a fűtött sicucc tároló is korrekt. A parkolóban lehetett helyet találni. Reggel pedig helyben sütött zsemlét vehettünk 1/2 8 tól. A síelésről: Senkinek nem javaslom, hogy a teljes itt eltöltendő időszakra vegye meg a jegyet. Először csak egy napra érdemes és meg kell nézni a terepet. A liftnél található parkoló kisebb mint a Kulmhofnál lévő, a gyalogos megközelítés pedig kb 500 méter enyhén és erősebben felfelé. Hazasízni nem lehetett, mert az út meg volt hintve apró kavicsokkal. A felvonó egy domb aljára visz fel, ahonnan egy kiadós "botozással" juthatunk el bárhova. Mi először a tanuló pályát céloztuk meg. A kezdők inkább ezt lecsatolt síléccel tegyék, ha nem szeretnének vagy tizet esni... A tanuló pálya (7-es, 8-as) tele volt és a felvonónál is kellett várni, főként azért mert a lift kezelők nem segítettek a csákányokat "lehúzni" csak a bódéjukban ücsörögtek. A csákányok igen magasan jártak így minden második-harmadik kölyök elesett... Innen szintén sok emelkedő leküzdése után jutottunk el a 9-es piros pályához ami meredek volt és rövid. Mivel itt nem akartunk maradni tovább mentünk egy síúton az ülő felvonókhoz. Itt lényegében az összes pályát kipróbáltuk. Ezt a részt úgy kell elképzelni, mint egy focipályát (olyan vízszintes és nagy) melynek a széleiről 2 ülő és 3 húzó lift indul. Nagyon bosszantó volt, hogy az egyik lifttől a másikig 50-100 métert kellett mászni, mint a régi delta főcímében... A Hütték rendben voltak és mindegyikben találtunk magyar pincért is. Egyetlen valamire való pályát találtam: az új hatüléses felvonó felső állomásától vezetett le. A hazafelé sielés a focipálya elejénél lévő "I" jelű lifttel indul (itt 4 óra felé igen lelkes tömeg gyűlt össze) Mindenki azt találgatta, hogy miért kell a liftet egy kis dombra felmászva megközelíteni. Aki araszolt már felfelé 100-ad magával az tudja, hogy milyen kellemes időtöltés. A lift tetejénél azután jobbra indulva kezdhetjük a haza utat. Ez igen hosszú kb 5 km-es és én a piros jelzése ellenére is javaslom a kezdőknek is, persze, ha mardt bennük elég erő. Azt egyébként sem tudtam kideríteni, hogy a Tauplitzba levivő liftig hogyan lehetne visszasízni. A hazafelé vezető út egy rövid igen meredek résztől eltekintve jól sízhet?, néha gyalogolni kell, néha csak lépésben lehet ereszkedni de azért jó. A nagyon meredek szakaszon le kell csatolni annak aki fél max 150 méter.
Mi ezután mindennap elmentünk más terepre síelni: Az Obertauern Krippenstein (18 km) remek és komoly kihívást jelent a 11 km-es Talbfahrt. Ezt kezdőknek semmiképpsem javaslom. A Dachstein-Tauern síterep pedig egyenesen lenyűgöző és fél órás uttal elérhető, talán kicsit drága. Mindenkinek javaslom a Rohmoors-i éjszakai szánkózást, felejthetetlen élmény...
elsőelőző
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.