2014.05.04.
Sajnos vége az idei szezonnak (lehet, hogy még egy kis nyári Tux belefér), a schnalstali edzőtáborral egyenlőre a garázsba kerülnek a lécek. (Persze megfelelő karbantartás után!) Úgy látszik az időjárás nem veszi figyelembe, hogy javában a tavaszban járunk, mert a hat nap alatt minimum 50-60 cm friss hó esett, fantasztikus minőségű pályát varázsolva. Sajnos az idő csak 3 nap volt igazi tavaszias, 2 nap szakadó hó és köd akadályozta a megfelelő látást és ezáltal a kapuk közötti sízést. Persze ez az idő sem telt haszontalanul, mert Atesz rengeteg iskolagyakorlattal próbálta csiszolni a mozgásunkat, több-kevesebb sikerrel.
Nagyon érdekes volt keddi kapusedzés, amikor meglehetősen szakadós volt a hó, és bizony nagyon kellett arra figyelni, hogy a terhelést nagyon finoman adagolva, és nem egy hirtelen nyomással kell végrehajtani.
Egyébként a pályákon alig voltak, talán amiatt is, hogy vasárnappal bezár a pálya és csak ősszel nyitnak újra.
Külön élmény volt, hogy összefutottunk Cadel Evans-el, a Tour de France 2011-es Ausztrál győztesével. Rendkívül barátságos volt, több közös fotó is készült.

2011.11.27.
Sajnos ez is letelt! Mármint a szokásos novemberi edzőtáborunk Schnalstalon. Már ötödik alkalommal voltunk itt, de ilyent mint a mostani még nem sikerült kifogni. Mikor az elvonási tünetekkel elmegy a síelő az orvoshoz, akkor ezt írják fel neki receptre. Mínusz 4 - 6 fok, egész nap vakító napsütés, billiárd asztal minőségű pályák, remek hó, nulla tömeg. Szóval csúcs szuper.
Lehet, hogy ennek is volt köszönhető, de az egész csapatnak jól ment a síelés, annyira, hogy sokszor még Attila is dicsérte a csapatot. Ezen a héten a technika csiszolásán volt a hangsúly, ezért szlalom edzéseket tartottunk. Nagyon sok, a technikát, tartást, pozíciót javító gyakorlatot végeztünk, kormánnyal, bottartással, stb.
Nagyon hamar eltelt az öt nap, de mindenki nagyon hasznosnak érezte és úgy gondolom, mindenki nagyon sokat fejlődött. Már most nagyon várjuk a következő tábort, ami vagy decemberben lesz, de ha nem jön össze, akkor a K2 előtt megyünk pár napra Murauba. Reszkessetek szeniorok!
2011.06.27.
Megjöttünk a nyári edzőtáborból és mondhatom szuper volt. Az öt napból négyen, ideális (nyári viszonylatban) körülmények között edzettünk, csak csütörtökön volt nagyon puha a hó. Szerdán délután, este esett az eső, a gleccseren havas eső, és éjszaka is +5 C°, így nagyon puha, süllyedős hóban kellett edzenünk. Mondhatom, meglehetősen fárasztó volt a gyakorlatokat végrehajtani, ezért Atesz megkönyörült rajtunk és 11-kor befejezhettük az edzést. Kárpótlásként pénteken szinte maga a tökély. Mikor reggel felértünk kicsit megijedtünk, mert a csúcson köd volt, de kicsit lejjebb menve megszűnt, később pedig fel is szállt. Ezután -3 C°-ban, vakító napsütésben, ideális pályán síelhettünk.
Az egész tábor legkellemetlenebb élménye a reggeli csatározások voltak a kabinos felvonónál. Sajnos voltak néhányan, elsősorban Olaszok, akik azt hitték, hogy a verseny már a sorbaállásnál elkezdődött, és mindenkin átgázolva, letaposva, félrelökve tolakodtak előre. (Meglepő módon nem is annyira a gyerekek, mint inkább a felnőtt versenyzők (nők) és edzők). Az első nap tapasztalatai alapján, ezért a második naptól 7 órára kimentünk, így közvetlen a bejárat előtt tudtunk megállni, így nem tudtak félrelökni és az első kabinnal fel tudtunk menni.
Maga az edzés általában két részből állt. Mire mi felértünk, Atesz kitűzte a pályát és kb. két - két és fél órát pályában mentünk. Majd egy rövid pihenő és utána kb. 12-ig iskolázás, ekkor már kicsit puhább hóban, ami azért meglehetősen fárasztó volt. Utána fent ebéd, majd vissza a szállásra és pihenés délutánig. Volt, aki még úszni, szaunázni, esetleg teniszezni (jómagam) ment, esténként pedig videó elemzés. Volt mit elemezni!
Nagy élmény volt, hogy velünk edzett a sokszoros magyar bajnok Stark Marci is, így legalább láttuk, hogy van még hová fejlődnünk. Sajnos, egy nagy esést követően, megrándult a bokája, így az utolsó két napot ki kellett hagynia, innen is kívánunk Neki jobbulást.
A legkellemetlenebb nem is a sorbaállási mizéria volt, hanem, hogy utolsó nap sajnos elloptak egy gyári versenysínket, reméljük a biztosító fizeti.
Fájó szívvel jöttünk haza, mert az utolsó napon kezdtük el érezni, hogy néha már meg tudjuk csinálni, amit Atesz kért. Sajnos az október nagyon messze van, de addig csak kibírjuk valahogy.
Képek, videók jönnek.
Daddy
2008.10.14.
Kedves Gabica21!

Nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan válaszolsz.
A levegő tényleg nagyon tiszta, de a 3200 méter magaság miatt ritka is. A felvonó (úgy emlékszem) 6 perc alatt visz fel a 2000 méteren lévő "völgy"-ből a szállodába, így van olyan aki az érkezést követően elgyengül (nem akarlak azzal riogatni, hogy elájul). Ez azonban csak rövid átmeneti kellemetlenség, ami nem is jelentkezik sok embernél. Én ott kaptam - az ott dolgozóktól - azt a tanácsot, hogy ha az érkezés után valaki gyengének érzi magát, ott rögtön feküdjön le ahol van, és jobban lesz. (Megjegyzem, hogy itt nincs por, így nem leszel poros a földön fekve, és senki nem nevet ki.)
A gyors légnyomásváltozás kellemetlen hatásai ellen mi (már az odaút végefele)szőllőcukrot fogyasztunk. Lehet hogy placebo, de nekünk eddig használt.
Az a "nagyablakos" kérdést célszerü a foglalásbnál tisztázni, mert telt ház esetén már nem tudnak segíteni. Egyébként lehet(tett volna) a rendeléseteket tovább "cifrázni" azzal, hogy a gleccser, vagy a völgy felöli szobát kéritek. Mindkét kilátás gyönyörű, én a gleccser felölit szoktam kérni (de ez ízlés dolga).
Az uszoda vizének hőfokát én egy kicsit hűvösnek tartom (a síelés után) de a kilátás....!
A szauna és gőzkabin az viszont nagyon jó.
Arra számítsatok, hogy este, ha leáll a felvonó nincs hova menni a hegytetőn lévő hotelből.
Én nem tudok ott "nagyablak (ami gyakorlatilag kirakatablak) miatti" pótdíjról, tekintve azt hogy a szobák többségét ilyennek látom.
2006.04.02.
Üdv. Mindenkinek!
Márc. 11-től 19-ig voltunk, 167 Magyar honfitársunk társaságában a Kurtz-ban, de többen voltak más szállodákban is, vagyis sok honfitársunk volt kint. Az idő csodálatos volt, de annyira, hogy idehaza az arcomról, orromról és a homlokomról lehámlott a bőr, a rendszeres krémezés ellenére. Valószínű nem volt elég a 14-es faktorszámú fényvédő. A pályák állapota kitűnő, és csak az erőnlét szab határt a napi síelésnek. Napi átlagban 35-40 km-t tudtunk csúszni (5 óra naponta), és délutánonként 2-3 szor szánkópálya (1 csúszás 3300m). 18 órától pedig uszoda és szauna volt a program. A gleccserről annyit, hogy május 1-én bezárnak egy hónapra, de júniusban újra nyitnak. Sajnos a gleccserek eléggé kopnak mint mindenhol és így próbálkoznak, hogy májusban leállnak a pályákat feljavítani, már az előkészületeket a képen lehet látni, ratrakokkal mély barázdákat csinálnak a pályán kívül, hogy még több havat meg tudjanak fogni, mivel ebben a magasságban a légmozgás (szél) erősebb mint 1500-2000m magasan.
Üdv.:Mindenkinek és kellemes pihenést, felkészülést és esetleg síelést kívánok Eje.
Ui.: A hóolvadásnak azért van pozitív oldala is a Rafting. Aki még nem próbálta csak biztatni tudom, hogy Ausztriában, Slovéniában, esetleg Szlovákiában próbálja ki, hatalmas élmény, vagy a Dunajecen a tutajozást. Az ejtőernyőzésre már nem is agitálok, de aki szereti a kihívásokat az ezt a sportot is kipróbálhatja a Magyarországi Ejtőernyős Klubbokban.
vZsu
2005.11.06.
Sziasztok!

Szombaton jöttünk haza Schnalstalról. Ugyan a völgyben valóban nem volt még hó, de fent a gleccseren csodálatos pályákon síeltünk. Nagyon jó minöségü volt egész nap a hó, a hömérséklet fent 0 és +4 fok között változott. Még pluszokban is porhó volt, a felvonók aljánál volt kicsit kásás. Nagyon kevesen voltak, szinte nem volt várakozás a felvonóknál. Mindenkinek csak ajánlani tudom, fantasztikus élmény!
Alcatraz
2005.03.08.
Malena77!
Mielött a kérdésedre válaszolok annyit, hogy Eje a fórum elején beírt két web címet nézd meg azokat is. Egyébként a teljesen kezdők is tudnak itt csúszni a Buss'l bár melletti "tanuló" pályán, ha már jobban megy akkor mindenképpen ki kell próbálnotok a gleccsert. Széles, hosszú és vannak lankásabb részei, a pálya pedid minden reggel olyan mint egy nagy billiárd asztal. A gleccserre egy 80 személyes kabinnal lehet feljutni. 2011m-ről 3212m-re 6 perc alatt érsz fel. Lefelé is le tud jönni az aki nem vállalja léccel a lejövetelt. Szerintem a Gábor majd úgy is elmondja, hogy mely pályákat ajánlja egyes tudáshoz mérten. Meleg sapkát, kesztűt esetleg sálat a gleccserre érdemes vinni, mert eléggé hideg és, ha a szél fúj, akkor még hidegebbnek érzitek a -12, -19 C fokot.(ez nem elriasztás, csak egy tipp.)
Kellemes időtöltést és sok friss havat:Alc.
2005.02.07.
Sziasztok!
Ismét itthon! Úgy gondolom nem bántuk meg, hogy Schnalstalon voltunk a múlt héten, bár az időjárás lehetett volna egy kicsit kegyesebb (sok volt a szeles napok száma). A helyzet változatlan Olasz temperamentum, kiválló pályák és hó. Az egy hét alatt sikerült 250km.-t csúszni, ha ezt a távolságot elosztom a rám eső költséggel akkor kapok egy érdekes számot (350Ft/km.). Egy másik érdekes szám ami a többi sítereppel való összehasonlításra is jó: A 250km.-t 32 óra alatt tettem meg (7,8km/h). Az ismerőseim azt mondják, hogy a számok alapján jó helynek tűnik, Én szerintem pedig Schnalstal nem csak jó helynek tűnik, hanem valóban jó hely! Mindenkinek csak ajánlani tudom! Egyébként ha jól tudom az idei szezonban/ra eddig több mint 600 Magyar foglalás volt.
Ennyit röviden és tömören, ha kérdés merülne fel, akkor szívesen válaszolok.
Üdv.:Eje.
2004.11.20.
Helló Szevasztok!

Néhány infó a helyről és az érdekességekről.
Az út Kiskunfélegyházától 12 óra kényelmesen autópályán Bécs, Melk, ...Brenner, Bolzano, Merano, Natorno, Maso Corto (Val Senales). A déli út (Graz, Spittal, Lienz, Dobbiaco, Bolzano ....) rövidebb, de télen nem gyorsabb. A település 2011m magasan van, és itt csak szállodák, éttermek, pizzériák, bárok, élelmiszer és sport bolt, bank, sí, bord, szánkó kölcsönző és egy kis kápolna található. A szállodák egy része folyosóval összekötött, alattuk parkoló, de a gépkocsikat a kinti parkolóban is lehet hagyni. A szálloda komplexumon belül lehetőség van, uszoda, szauna, szolárium, konditerem, gyermek játszoház (gyermekmegörzés baby sitter) szolgáltatások igénybevételére. A pályákról, szállodákról részletesebb infó a már jelzett web oldalakon. Kezdőktől a jó sízőkig mindenki talál magának pályát. Van egy 3300m hosszú szánkó pálya is ami délutánonként (14 óra után) jelentősen benépesül (max 100-150 szánkós a pályán). A fenti szállás a Grawand 3212m magasan van. Én úgy gondolom, hogy pihenni nem biztos hogy megfelelő ez a magasság, tapasztalatom az (mivel ejtőernyőzök) ebben a magasságban már ritkább a levegő, kevesebb az oxigén és nem mindenkinek a szervezete tolerálja ezt a terhelést, fejfájást okozhat. Ennek ellenére nem biztos, hogy mindenkinél fellép ez a kellemetlenség. A gleccseren pedig nyugodtan mehetnek a kezdők is mivel 1000-1500m hosszon 229-250m az esés és 200-600m széles (pályától függően). A Gáborról pedig annyit, hogy vállal oktatást is és ha jól tudom egyszeres Magyar és Kétszeres Olasz bajnok és Olasz diplomás síoktató.
Röviden és tömören ennyit, de ha valakinek kérdése van és tudok válaszolni, akkor szívesen megteszem.
A szezonra sok havat és kellemes időtöltést Mindenkinek!