Az unfairt természetesen nem a fejlesztésekre értettem, hanem az árkategóriára. Igaz piacgazdaság van és nem a vörös kereszt szerepét töltik be a síterepek..
Én is nyomon követem jó-pár síterep fejlődését, s bizony némely helyeken már az lenne furcsa, ha az új szezont nem egy újabb hatülésessel vagy kabinossal kezdenék, mint pl. Formigal, Sierra Nevada vagy Kronplatz (Plan de Corones) esetében.
Persze vannak olyan síterepek, ahol 20-30 éve megállt az idő -részben a Balkánon- és ennek megfelelően olcsó (10 euró körül) napijegyekkel dolgoznak. De azt mondjátok meg nekem, hogy van az, hogy pl. Görögországban olcsóbban lehet sízni, mint pl. hazánkban, jóval nagyobb, komolyabb síközpontokban? Hogy lehet az, hogy Mavrovoban az utóbbi évek fejlesztései ellenére (új Leitner ratrakokat, új duplaüléses, új húzófelvonók, hóágyúrendszer kiépítése) mindössze 13 eurót kell fizetni?
Amikor néhány vendég az osztrákokkal próbálja összevetni a magyar sípályákat, akkor az üzemeltetők azzal jönnek, hogy ez sportszerűtlen. Valahol igazuk is van, de amikor már osztrák árakkal kezdenek el dolgozni, akkor talán már van némi alapja az ilyen jellegű összevetéseknek (is).
Mellesleg tényleg nemes célkitűzés ez a mo.-i síterepek népszerűsítésért program, de ha nyugat-európai árakkal kezdünk el dolgozni, akkor ugyanott vagyunk mint eddig, vagyis szinte sehol, s ugyanúgy sokak számára egy elérhetetlen álom lesz a sízés és s snowboardozás egyaránt.
Egyetlen egy dologban lesz elérhetőbb a honi sízés, ez pedig a távolság, bár ez sem minden esetben (lakhely függvénye).
A biztonságról csak annyit, hogy a kátyukkal szabdalt 1x1 sávos utak nem tudom mennyire nevezhetőek biztonságosnak.