Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Ukrajna
Bukovel
síterep infó oldal
ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Bukovel
2012.01.11. 11:36
Szia beastiboy!

Nem vitatom a válaszodat és nem akarom az üzleteset rontani, de nagyon sok tényezőt figyelembe kell venni a síterep megfelelő megválasztásánál, pl. hogy milyen sítudással mész el síelni valahová (az osztrákokhoz nyugodtan mehetsz gyengével is, mert ott az általános síkultúra mértéke nagyon magas). Nálunk van olyan a családban, akinek a sítudása éppen hogy csak meghaladja az abszolút kezdőét, azaz ügyesen kanyarogva, de nagyon lassan, sok megállással hóekében jön le a pályán, vagy éppen csak most kezdi el az "A" lépéses technikát, párhuzamos lécvezetést, és még messze van a carvingolástól. A kék pályán érzi biztonságban magát a piroson már fél. Az ilyen ember mellett a gyakorlottabbak sem tudnak gyakorlatilag "annyit csúszni, amennyit akarnak", de az ilyen embert, és az ilyen emberek miatt ugyancsak lassan haladó (azokat tanítgató) és sokat ácsorgó síelőket hatványozottan zavarják a hátulról kiszámíthatatlanul érkező kamikazék, valamint a kora délutánra -részben a nem megfelelő sítudás miatt is- már jegesre koptatott piros pályák, melyek -legalább részbeni- közbeiktatása nélkül nem tudsz egy másik csúcsra elérni, vagy a reggel még kiváló kék pályás átvezető utak délutáni sílécmegfogó hókásás buckái. Hogy konkrét legyek, pl. amikor mi ott voltunk, akkor az egyes felvonó aljától az 5-ös felvonó felé (illetve azon keresztül a 12-es aljáig levő hüttébe délután 1 körül) csak úgy lehetett eljutni lécen, ha az akkorra már erősen jegesedő és buckásodó 2/A piros pályát, majd az abból kivezető színű kék 2/B-t közbeiktatjuk, mivel a 2-es felvonó tetejénél a 2/B kék pálya felső 2/3-a abban a két napban le volt zárva (valószínűnek tartom, hogy hóhiány miatt), de hasonló volt a helyzet másnap a 3-as és 13-as felvonók teteje, és a 12-es alja közötti részen, ahol a 14-es felvonó közbeiktatása után valamelyik 8-as piros pályán kellett lejönni ahhoz a 8-as felvonó aljához, ami végül lehetőséget adott az 5-ös aljába csúszni kék pályákon (hozzáteszem a nem egyértelmű táblázás miatt, ezen az 5a jelű kék pályán is kétszer eltévesztettük az irányt és az 5-ös felvonó helyett a 2-eshez érkeztünk (ahol újra a fentebb leírt problémával találkoztunk) Remélem, hogy nem voltam túl komplikált, és érted, hogy miről beszélek...

A hütte árakról pedig beszámoltam, és továbbra is azt állítom, hogy a hüttékben (és a boltokban) az ételben és italban az árak közelítik az osztrák árszínvonalat, és meghaladják a szlovákot. 5-6 Eurót nem adnék ki másfél deci forralt borért (vagy forró teáért), de 2-3-at is drágállottam (megjegyzem abban a tévhitben is mentem ki, hogy Ukrajnában majd olcsóság lesz...

A bérletárakról nem tudok külön nyilatkozni, mert "csomagban" vettem az utat a kőrösmezői -nem pálya- szállással, a nyíregyházi és a szállásunktól a pályáig történő oda-visszautaztatással, valamint a kedvezményes síbérlettel (ami sajnos az utolsó napon már nem volt érvényes). A szervező a harmadik napi kedvezményes síbérlet költségét azonnal visszatérítette, így beljebb kerültünk összesen 3X 10 EUR-val, viszont elmaradt az utolsó napi két, két és félórásra tervezett síélményünk, így a visszatérítést inkább csak gesztusnak, mint kompenzációnak éltünk meg... Gondolkodtunk azon is, hogy veszünk -normál- napi jegyeket, de 3 főre számolva ez kb +100 EUR-nak (ugyancsak figyelemre méltóan drága!!!) megfelelő kiadást jelentett volna, amit a két óra függvényében nem vállaltunk.

Ami tény, hogy maga a pálya -potenciálisan- kis fejlesztésekkel, illetve nagyobb odafigyeléssel (kitáblázás, az összekötő utak, és a pályák még szakszerűbb karbantartása stb.) tényleg nyugati színvonalú, de nagyon sok tényezőt figyelembe kell venni, hogy a pálya vitathatatlan adottságai kihasználhatóvá is váljanak az utazók részére. Ezek közül a legfontosabbak: a legalább közepes sítudás, a síelés tervezett időtartama, bekalkuláva két teljes nap utazást a relatíve kisebb távolság ellenére, a plussz szállás és utiköltségeket (utaztatás esetén), és a szállások (elsősorban szállásadói tapasztalatlanságból fakadó) az osztrákoknál és/vagy szlovákoknál jellemzően alacsonyabb kényelmi és panziós szolgáltatásait (kivételek persze itt lehetnek), azt pedig el kell felejteni, hogy ez sípálya, a sípálya szolgáltatások és a hütték -különösen a szlovák árak vonatkozásában- olyan nagyon olcsók lennének. Szóval rövidebb időre és kezdőbb síelők részére feltétlenül a közelebbi szlovák és osztrák pályákat ajánlanám!
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.