Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Síelés és politika - számoljunk!

ÜZENETEK (69)Időben csökkenő Időben csökkenő
szivak
31 élménybeszámolót írt
31
19 éve tag
2009.12.17. 11:58
Télen-nyáron hetente legalább 4 alkalommal megfordulok a Normafánál. Nyáron gyepsíelek a Zsigrain a Harangvölgyig tartó 330 m-es pályán. A következőket figyeltem meg: megjelenik a XII. kerületi újságban, hogy a PP több száz milliós támogatást kapott valahonnan és hamarosan nekilátnak rendbe tenni a környéket. Mi történik ezután: kihelyeznek 20 db szemetesládát, leszórják murvával az utat és egy délelött folyamán elültetnek 30 facsemetét (egymástól 1,2 m-re!!!!!. Nem vagyok erdész, de hm...). És kész. Ennyi.

Szerintem a következőt kell tenni. Mivel állandóan hallani, hogy hazánkban 700000 síelő van, ezért úgy 5000-6000 ember az egyik nyári hétvégén összegyűlhetne szerszámokkal, ásókkal, láncfűrészekkel, stb. és a rendelkezésre álló régi fényképek (vannak) alapján nekikezdhetne helyreállítani az egyik pályát. A kivágott fát gondosan rakásokba rendeznénk, nehogy ránksüthessék a lopás vádját.

Két dolog történhet: 1. A kutya se vesz észre semmit és a következő télen az a pálya már használható lesz. (Ez a valószínűbb) 2. Tök véletlenül észreveszik. Akkor kihívjuk a TV-t és lesz nagy sajtóvisszhang. Ez a dolog így működne. Visszaállítanánk az összes pályát. Lift egyelőre nem kellene. Létezik fókabőr és túrakötés. Ha én 53 éves létemre 2 óra alatt 10-szer fel tudok kapaszkodni (nyáron is) egy 50 m szintkülönbségű pályán.... Csak megszokás kérdése.
Később aztán lehetne felvonókról gondolkodni.

CSAK AKARNI KELL! Ha már belekevertük a politikát: ennél sokkal nagyobb horderejű dolgok eldőltek már csak azért, mert az emberek nagyon akarták. Ledőlt pl. egy fal és egyesült egy ország, visszaállítva a normális állapotokat, darabjaira hullott egy, a háborúban az amerikaiak által győzelemre segített, igencsak gonosz, magát nagyhatalomnak képzelő ország. Visszaállt a normális rend.

MERT AZ EMBEREK NAGYON AKARTÁK!

Bevallom, én magam már megkezdtem ebbéli tevékenységemet, ui. kivittem utánfutóval földet és betemettem egy pár óriási gödröt (a biciklisek csinálták), amelyek zavartak a gyepsíelésben.
Előzmény: (zozimoo 76619)
zozimoo
42 élménybeszámolót írt
42
14 éve tag
2009.12.16. 12:01
Lehet, hogy ilyen drasztikus lépésekre lenne szükség! A PP Zrt. többször is hangot adott a XII. kerületi telek eladások és beépítési mizériák miatt. Lassan ott is villa épül ami már a XII ker. határain kívül esnek de az engedélyt még az önkormányzat adja ki zsebeli be a pénzt. Nem egy csóringer kerületről van szó igazán a szájtépésen kívül tehetnének már valamit...
Előzmény: (huligan 76617)
zozimoo
42 élménybeszámolót írt
42
14 éve tag
2009.12.16. 11:55
Ja és, hogy érthető legyen van Állambácsi, Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., Fővárosi Önkormányzat, BP. XII. kerület Önkormányzata, Pilisi Parkerdő Zrt., Budapesti Erdészet és még a Fővárosi Kertészet is képviselteti magát az ügyben érintőlegesen. A PP Zrt. a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. 100%-os tulajdonában álló zártkörűen működő részvénytársaság. Állami költségvetésből közvetlenül nem részesül. Vagyonkezelési szerződés alapján a Fővárosban és annak tágabb környezetében végzi a Magyar Állam tulajdonában lévő erdők kezelését. Tíz szervezeti egysége – erdészete – működik, ezek közül a Budapesti Erdészet területének fekvése és látogatottsága miatt kiemelt jelentőségű. Na most tessék igazságot tenni! Kinek is a dolga, hogy üzemeltessen egy sípályát? Egy vállalkozó/befektető lenne erre érdemes de ki az a hülye aki ennyi "gazdinak" tejelne a bevételéből???
Hozzáteszem a dobogókői és a visegrádi sípályák is a PP. Zrt. területén üzemelnek vállalkozói ill. alapítványi megoldásban. Itt nincs ennyi "gazdi" ezért is rugalmas a fejlődés. A PP Zrt. nem küzd tíz körömmel, hogy ne legyenek sípályák. A Visegrádi Önkormányzat segítséget nyújt a Mogyoró-hegyen üzemelő Nagy Villám Sípályának azzal hogy vezetékes víz olcsó felhasználásával hóágyúzhatóak a pályák!!! http://www.visegradsipalya.hu/sifejlesztve.htm
huligan
3493 élménybeszámolót írt
3493
17 éve tag
2009.12.16. 11:46
Úgy kell szervezni a Normafa síközpont kivitelezését, mint a gazdag "legalja"emberek luxus villáit. Engedély nélkül önkényesen felépíteni, fentmaradási engedélyt kapni, és fizetni egy jelképes bírságot!

Természetesen tudom, hogy ez nem megvalósítható!!! :)
zozimoo
42 élménybeszámolót írt
42
14 éve tag
2009.12.16. 11:29
Értem én...
"Nem kell erdésznek lenni ahhoz, hogy az ember - már csak a korából kifolyólag is (53) - lássa, szó sincs itt fásítási/megújítási programról. Az erdő terjeszkedik, fokozatosan leszűkítve vagy teljesen használhatatlanná téve a pályákat. Ha visszaállítanák az említett pályákat, akkor legalább hétvégenként eloszlana a dühöngő szánkós tömeg. Szerintem első lépésként ezt kellene tenni, akár társadalmi munkában és a kitermelt hulladékfát mindenki hazavihetné tüzelőnek. Csak egy korábbi meglévő állapotot kell visszaállítani. Még csak lift sem kellene. Mindjárt könnyebb lenne a síelők élete." Akkor irány a Parlament...:-) mert a jelenleg kialakult joghelyzet nem teszi lehetővé hogy bár mi is megvalósuljon Normafánál...
Amit felsoroltál egy olyan világban történt és létezett amikor még környezetvédelem is kis cipőkben járt. Most meg szakhatósági engedély kell ha a saját kertemben kivágok egy fát. Az, hogy több tisztás és "bozót" mentes lejtő volt és annak még sípálya gyanánt nevet is adtak azon idő tájt... hát akkor az volt most ez van! Abban az időben járt még az 58-as villamos meg sok jó dolog volt ami ma már kutyát sem érdekel, sajnos. A '30-as években hatalmas tarvágások voltak a Tátrában és a hazai erdőkben is a háború előkészületi idejében. Sok jó és rossz dolog volt abban az időben! Elhiszem! De azért vicc, hogy még a sokat szidott kommunista világban is jobban bántak a Normafa sípályával mint most!!! 1993 óta a kutyát sem érdekli, a PP Zrt. meg a Budapesti Erdészet mint parkerdőt tudja kezelni és nem kezdeményezhet sípálya üzemeltetést mert erre nincs jogosítványa. Jó mi? Az átkosban lehetett de a "demokratikus" Mo.-ban már ezt nem engedélyezik.
Néhány cikk a múltról jelenről:
http://index.hu/bulvar/normafa0113/
http://bikemag.hu/magazin/interju/bucsu-a-janos-hegytol-interju-a-pilisi-parkerdo-zrt-szovivojevel
Előzmény: (szivak 76523)
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2009.12.15. 21:11
Kedves Szivak!

Nagyon szép és alapos az összeállításod, gratulálok érte.

Az, hogy a "gonosz" harmincas években felvonó nélkül is működött nem elhanyagolható oka volt, hogy azok a sícipők gyakorlatilag utcán is viselhető bakancsok voltak. A hegyremászó teljesítményt azonban most is el kell ismerni. Akkor a síelő még hegyre felfelé menet is sportolt, nem pihent mint manapság.
Előzmény: (szivak 76523)
jóska63
526 élménybeszámolót írt
526
15 éve tag
2009.12.15. 20:31
hó akkor lesz ha lesz hógép ahhoz meg tanácsadó köl :-)

mert az égiek azok elég kiszámíthatatlanok
eperke
197 élménybeszámolót írt
197
17 éve tag
2009.12.15. 19:23
Hó "köl" nem tanács:)))))
jóska63
526 élménybeszámolót írt
526
15 éve tag
2009.12.15. 18:40
ja kedves urak én ilyen zöld dolgokkal foglalkozom, ha köl valakinek tanács, terv tanulmány akkor szóljon

egy kicsit a sieléshez is értek, egy kicsit mérnök is vagyok, meg a környezetvédelemhez is, azt hiszem a zöldekkel is sejtem hogy kő beszélni, mert ebből keresgélem a liftjegyre valót

speciel baromire örülnék, ha lenne egy jó lift, pár hóágyú, néhány lámpa. azt újra a Normafánál sielhetnénk, mert így csak a 30-as évekből való nagyszülöktől örökölt fa sieimmel megyek néha fel, életemet és testiépségemet veszélyeztetni, minden tiszteletem azoké, akik ezekkel száguldoztak, tutti be voltak rúgva, mert más különben nem tették vónna.
jóska63
526 élménybeszámolót írt
526
15 éve tag
2009.12.15. 18:33
Én azért nem vagyok ennyire benne a korban, de volt szerencsém a nagy egyetemin szűzhó sielni, úgy 50 cm szűzhóban úgy kb 10 éve super királyság vót.
szivak
31 élménybeszámolót írt
31
19 éve tag
2009.12.15. 15:14
Kedves Zozimo!

Mintha kétkedést vélnék felfedezni írásodban abban a tekintetben, hogy egyáltalán létezik-e a bácsi és ha igen, akkor lehetett-e síversenyző hazánkban, a harmincas években. Nos, az első kérdésre csak a szavamat adhatom (ugyan miért találtam volna ki?), a másodikat illetően viszont számoljunk csak: 2009-92 = 1917, tehát az 1936-os garmischi olimpia idején 19 éves lehetett. Gyerek? Hm. Jó, nem akarok vitatkozni, lehet, hogy ez egy hamiskás bácsika volt. Igazad lehet, hát persze, hogy abban csúnya két háború közti korszakban nem volt itt nagy síélet. Biztos így is van... Hát persze...

Ja, most ugrott be, hogy a garmischi olimpián született a Szalai László nevével fémjelzett mindmáig legjobb magyar olimpiai eredmény lesiklásban (első tízben!!!!!).

Ja, hogy ő is a Normafánál edzett, a harmincas években, ja.... Két éve távozott közülünk.

Ja, most ugrott be (mivel tőzsgyökeres II. kerületi lakosként 1965 óta a Normafa az a hely, ahol a legtöbb időt töltöm), hogy a következő sípályák sorakoztak a János-hegyig bezárólag:

Zsigrai (2 részből áll: Kukoricás és Kisnorma) (gaz miatt leszűkült)
Nagynorma (gaz miatt alig síelhetően leszűkült)
Delmár (gazzal teljesen benőve)
Hárompróbás (gazzal teljesen benőve)
Nagyegyetemi (gaz miatt alig síelhetően leszűkült)
Kisegyetemi (gaz miatt alig síelhetően leszűkült)
Konzerv (onnan kapta a nevét, hogy itt maradt meg a legtovább a hó - gazzal teljesen benőve)
Fenyves (gazzal teljesen benőve)
Harangvölgy (gaz miatt alig síelhetően leszűkült)
Csillagvölgy (gazzal teljesen benőve)
János-hegyi (egy halálos baleset miatt lezárták - gazzal teljesen benőve)
Anna-rét (úgy-ahogy karbantartva)
Ez összesen 12 pálya. Aztán csókolom.

Ja, hogy ezek a pályák azokban a gonosz harmincas években működtek, karbantartották azokat...

Ja, hogy a Delmár pályát egy Delmár nevű úrról nevezték el, aki síversenyző volt. Hogy mikor? Ja, hogy azokban a cudar harmincas években...

Ja, hogy olyan síélet volt, hogy egy alkalommal a síelők szabályosan összeverekedtek, mert nem tudták eldönteni, hogy a Telemárk vagy a Stenbogen stílus a jobb. Hogy mikor? Ja, hogy azokban a vészterhes harmincas években...

Nem kell erdésznek lenni ahhoz, hogy az ember - már csak a korából kifolyólag is (53) - lássa, szó sincs itt fásítási/megújítási programról. Az erdő terjeszkedik, fokozatosan leszűkítve vagy teljesen használhatatlanná téve a pályákat. Ha visszaállítanák az említett pályákat, akkor legalább hétvégenként eloszlana a dühöngő szánkós tömeg. Szerintem első lépésként ezt kellene tenni, akár társadalmi munkában és a kitermelt hulladékfát mindenki hazavihetné tüzelőnek. Csak egy korábbi meglévő állapotot kell visszaállítani. Még csak lift sem kellene. Mindjárt könnyebb lenne a síelők élete.
Előzmény: (zozimoo 76102)
aerosol
51 élménybeszámolót írt
51
17 éve tag
2009.12.15. 11:01
A felsorolt jogszabályok most élnek /nézd a dátumot!/ és ezeket cserélnék EU-sra!!!
Szavaztunk anno és EU-t akartunk... Lássuk be ez van.
Mindenhol vannak gondok, pl. a szlovákoknál lehet hogy tök jó az állami támogatás a sípályák irányába és sok fejlesztés valósulhat meg de nem szeretnék szlovák állampolgár lenni és éhbérért dolgozni és azt nézni hogy minden ilyen beruházás a külföldi turistának szól! Egy átlag szlovák állampolgár nem nagyon teheti meg, hogy ezeket maximálisan kihasználja és élvezhesse a napi gondjai mellett.
Sz*r ez az egész úgy ahogy van!
Előzmény: (eperke 76485)
eperke
197 élménybeszámolót írt
197
17 éve tag
2009.12.15. 10:50
És eme minden egyes felsorolt jogszabály és engedély egy újjabb pénzlehúzási pont.
Mert sajnos nálunk csak a lehúzás számít semmi más.
aerosol
51 élménybeszámolót írt
51
17 éve tag
2009.12.15. 10:44
Jelen jogszabályok amik a kötélvontatású személyszállító vasutakról szólnak pl. a zugligeti libegőt érintően:
A 26/2003.(IV. 28.) GKM rendelet (a kötélvontatású személyszállító vasutakról és az Országos Vasúti Szabályzat III. kötet);
- Az Üzletszabályzat megjelenésekor hatályos szabályozás száma:
o Szolgálati utasítás 108102 / 1977 KPM. VE engedélye
o Karbantartási utasítás 103108 / 1977 KPM VE engedélye
o Használatbavételi engedély IV-415/1999
o FKF Közúti-Vasúti Önálló Osztály Határozata
o Üzemeltetési jog és Mentési utasítás FV/UV/NS/A/573/1/2005 FKF Közúti- Vasúti Szakág határozata.
o helyi személyszállítás és helyi pályahálózat működtetési tevékenységi engedély HU HP 2008 0003. Nemzeti Közlekedési Hatóság Központi Hivatal Határozata.
És még a KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSI JOGSZABÁLYOK KÉZIKÖNYVE sok más dologra kitér.
Ember vagy is jogász legyen a talpán aki átlátja!
aerosol
51 élménybeszámolót írt
51
17 éve tag
2009.12.15. 10:40
Bocsáss meg Eperke, tisztában vagyok a sípark helyzetével.../sőt érdekemben áll, hogy üzemeljen és fejlődjön/
Eu-s pályázati pénzen nyert ratrakhoz, meg a hóágyukhoz a banki ügyintézés miatt nem lehet még hozzájutni. A "kockázati tényezőket" figyelembe véve lelassultak a dolgok. Meglesz minden csak nem időben ahogyan azt várták. Viszont a távlati tervek miszerint a felső Mátrában Piszkés tetőig alakítanának ki egy pályarendszert ülős felvonóval stb. az már úszik rendesen. Talán 5-6év is mire valami lehet blőle. Sajnos...
Hozzá teszem, hogy korábban is létezett törvény a sífelvonók, sőt "libegők" üzembe helyezése, üzemeltetése címszó alatt. Csak most EU van és minden EU-s közösségi jogszabály 2004. május 1. óta ugyan úgy a minden napi életünk és jogrendünk része./lásd uborka méret szabvány, EU-s játszóterek stb./ Gondolom a "hivatal" az egyszerűség jegyében, semmi körbejárással, egy tollvonással szeretné megoldani a dolgokat. Szerintem fogalmuk sincs és valószínűleg hatástanulmányt sem csináltak, hogy ez mivel jár. Valószínűleg elsőnek a zugligeti libegő jutott az eszükbe ami a BKV azon belül is a BKV Libegő Kft üzemeltetése alatt áll. Tudjuk, hogy a BKV rendesen kap állami juttatást így tök mindegy, hogy merre folyik a pénz. De azért a média is belesegít a tupírozásba. Senki sem járt pontosan utána, hivatalok részéről senki sem nyilatkozott még./kíváncsian várom/ Csak a sípálya tulajdonosok véleményét hallottuk, nekik persze, hogy nem tetszik és ez csak egy gond a sok másik mellet amit az EU csatlakozás okoz a hazai vállalkozóknak de a hétköznapi embereknek is!
Visszatérve a biztosítási alapra /és azért bátorkodtam példa ként említeni a Sípark jegyben foglalt biztosítását, mert ott sem látom, hogy mi történik akkor ha valakit baleset ér felvonó használat közben/ ez igenis egy jogilag tisztázandó dolog.
Előzmény: (eperke 76458)
eperke
197 élménybeszámolót írt
197
17 éve tag
2009.12.15. 08:18
Aerosol. Hát hogy mi is lenne korrekt összeg azt csakis a sípályák üzemeltetöi tudnák forintosítani.
Itt leginkább avval van a baj hogy vannak olyan laposagyú emberek akik egy kalap alá veszik a 250 méteres sífelvonót a 200km vasúttal.
A jegyárakat hiába hasonlitod bármelyik szomszédos országéhoz szerintem nem korrekt, mivel tölünk nyugatabbra nagyon sok támogatást kapnak a vállalkozók, arról nem is beszélve hogy sokkalta kevesebb adót és egyéb járulékot kell befizetniük.
Nincs akkora bürokrácia mint itt.Ha netán beleolvasnál a sípark fórumába rájönnél hogy a már megnyert Eu-s pályázati pénzen nyert ratrakhoz sem, meg a hóágyukhoz sem jutottak még hozzá, holott kellene nekik.
Hidd el nem könnyü dolog ma Magyarországon vállalkozni.
Xero
882 élménybeszámolót írt
882
15 éve tag
2009.12.14. 17:35
Őszintén? Tőlük semmit. Inkább a vezetőktől, hogy szarnak a fejükre idővel. Már bocsánat.
Előzmény: (Agent 76388)
Agent
1646 élménybeszámolót írt
1646
20 éve tag
2009.12.14. 17:12
Mit vársz azoktól, akik képtelenek felfogni azt, hogy az összegyűjtött és a pályára ágyúzott hó/víz nem tűnik el a körforgásból, hanem olvadáskor visszakerül a patakba.
Előzmény: (Xero 76385)
Xero
882 élménybeszámolót írt
882
15 éve tag
2009.12.14. 17:02
Több éve megy a herce-hurca Bánkúttal kapcsolatban is. Nem képesek megoldani a hóágyúzást. Tény hogy nem kevés pénzbe kerülne, de ha meg is lenne a pénz egyből pattognának a zöldek.
aerosol
51 élménybeszámolót írt
51
17 éve tag
2009.12.14. 16:38
A reális az lenne ha a Sportminisztérium /ill. ha jól tudom Országgyűlés turisztikai és sportbizottsága, valamint Nemzeti Sporttanács a jó megjelölés/ tenne valamit a hazai tömegsportért, bele értve a síelést is. A hazai sípályákon drágábban állítanak elő havat mint a környező országokban. Itthon nincs állami támogatás... pl. az ÉMÁSZ az egyik legdrágább áramszolgáltató így M.szentistvánon igen csak költséges a hókészítés, pláne hogy sima lakossági áron megy...
elsőelőzőkövetkezőutolsó
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.