Lalo85
2024.01.08.
Január 2-6 közt voltunk kint, 4 sínapot. Szegedről 7 óra volt az út, csak ugye vesztettünk egy órát azzal, hogy ott plusz egy óra van. A település elég nagy katyvasz, aki az osztrák alpesi falvakhoz szokott, az elég nagyot fog nézni a vakolatlan házak, és az utcára felhalmozott tüzelőfa látványán.

Nincs síbusz rendszer, a legtöbb szállás maga fuvarozza a síelőket odavissza autóikkal, de mi többször megtettük az utat gyalogolva is. A terep gyenge pontja, hogy egyetlen felvonó indul a településről, ők gondolának nevezik, itt ki tudnak alakulni nagy sorok reggelente. Mi mindig odamentünk olyan 5 perccel nyitás előtt, így nagyon hamar feljutottunk. Ezt ki lehet kerülni azzal (mint azt lejjebb több fórumtárs is írta), hogy az ember taxival felmegy a gondola felső állomásához, vagy Shilgarnikához. Saját autóval is lehet utazni oda, úgy a parkolásért 4000 forintnak megfelelő levát kell fizetni egy nap. Sajnos a nagy meleg itt is megtette a hatását, 1400 méter alatti pályákon nem volt hó, emiatt a völgybe levivő pálya (1-es kék) nem üzemelt, emiatt délután 3 órától a gondola felső állomásán kezdett nőni a tömeg, volt olyna nap, hogy 45 percet álltunk sorba. Amikor autóval mentünk fel, nyilván ezt kikerültük.

Imádtam a piros pályáit, mert nagyon jó meredkségűek, szélesek voltak, és alig volt rajtuk ember. Emiatt még délután is nagyon jól állták a sarat, 16 óra körül is nagyon jókat csúsztam rajtuk. Az átlagos sítudás nincs túl magas szinten, emiatt a kék pályákon (főleg az 1-es és a 10-es kék) - főleg hétvégéhez közeledve - nagyon nagy tömeg volt, rengeteg hóekéző, eső-kelő ember volt, hasonlót csak Bukovelen láttam. Ennyire változatos időjárást sehol sem tapasztaltam még, egy nap alatt hatszor változott meg teljesen az időjárás verőfényes napsütéstől kezdve 60 km/h-ás hóviharig terjedt a skála. Felvonórendszer szinte kizárólagosan ülös, Doppelmayer és Leitner dominált, két csákányos az alsó tanuló pályákat szolgálta ki.

A 14-es piros pálya sajnos teljesen felejtős, nincs kiépítve hóágyú rendszer hozzá, a terület magjától messzebb esik, és kezdi benőni a növényzet is lassan. Valami oknál fogva az 5-ös kék pálya le volt zárva

Hütték túl vannak árazva, alpesi árszínvonallal dolgoznak (forró csoki 1800 forint, alap pizza 6500 forint, csésze üres leves 3000 forint). Lent a faluban viszont nagyon ízletes éttermek, steak houseok, bárok, korrekt áron. A Goat nevű hüttében sokszor szólt Music Instructor, nem egy tipikus síelős zene, de bennem nagyon kellemes emlékeket ébresztett. Csúcson 70 cm természetes hó, ami 1400 méterig tartott ki. Ár-érték arányban jó választás, a balkáni gasztronóma nagy szerelmesként főleg jó emlékeket hagyott hátra.
name
2022.03.16.
Mi is Banszko-ban töltöttük idén a sí szabadságunkat. Szegedről indulva 7.30 perc alatt elérhető a terep és tényleg szinte végig autópályán lehet utazni. A visszaút az ünnepi határforgalomra tekintettel, 1 órával tovább tartott.

Szállásunk egy szép, sokmedencés wellness szállodában volt, ahol egy cca 90m2-es kétszintes lakosztályt 320.000 forintért béreltünk. A szállásdíjban a reggeli és a sípálya transzfer is benne foglaltatik. A pályák szélesek, kékek és hosszúak, és kifejezetten nagy szintkülönbséget hidalnak át. Reggelente 15 és 40 perc közötti időtartamokat várakoztunk a gondola aljában. A színvonal simán eléri az átlagos osztrák szintet, én nem tapasztaltam, hogy nem kezelték volna minden nap a pályákat.

Egyetlen negatívum, a völgybe vezető végtelen hosszúságú síút, amelyen a boardosok részére a lejutás igazi kínszenvedés, ugyanakkor a kezdő síelőknek ideális terep a kellő lécbiztonság megszerzésére.

A síbérlet szintén 320.000 forint volt két felnőttnek és három gyermeknek. (12,16,17) A sípályán elképesztő árakkal dolgoznak a vendéglátó egységek, (pl. egy forró csokit 1600ft.) Jobban megéri inkább visszacsúszni a városba és valami street-food kaját venni a gondola melletti parkolóban.

A síközönség nagy részét a bolgárok mellett a britek alkotják, de sokan vannak Romániából és Izraelből is. Magyarokkal egy hét alatt nem találkoztunk. Úgy gondolom, hogy akik az ország dél-keleti részéről indulnak azoknak megfontolandó választás a balkáni síelés, óriásit már itt sem lehet spórolni, talán a szállások kedvezőbb ár – érték arányban vannak.
Naftz Andras
2022.03.14.
Március első hetében voltunk Banszkoban. Az út nagy része autópálya. Otthontól a Banszkói szállodáig nekünk 825 km. Szabadkánál mentünk fel az autópályára ez a Bolgár határig teljesen készen van. A Bolgár oldalon a határ után kb. 10km-es szakaszt még építenek, itt vannak terelések. A Szófiáig hátra lévő szakasz (kb 40km fele autópálya a második fele pedig négysávos út. Szófiától Blageovgrádig ismét autópálya. Innentől még 50km Banszkó jó kis szerpentin. Mikor mi odaértünk szakadt a hó de takarították ezerrel, sikerült hólánc nélkül fel jutni Banszkóba.

Mi egy 4 csillagos szállodában laktunk ez pálya szállás volt. De reggel kivittek a gondollához délután pedig vissza hoztak. Reggel 8.30-tól 10-ig fél óránként délután pedig vissza 15.30-tól 16.45-ig volt transzfer. A gondollátol a szálloda gyalog 14 perc sí felszereléssel. Párszor megtettem mikor lekéstem az utolsó transzfert.

Eredetileg Kopaonikba készültem de itt nem sokkal többért kaptam ezt a szállodát (Reggelivel vacsorával innivalóval: sör, bor, rövidital üdítőital plusz még welnesz részleg is volt) mint Kopaonikban egy apartmant. Ez eddig nagyszerű volt, de azért vannak problémák is. A gondollánál reggel hatalmas sor, valószínűleg több órás sor állás. Fent aztán semmi sor folyamatosan lehet pörögni. Délutánonként többször is lecsúsztam a gondolla középállomásáig (Chalin valog) akkor már simán be lehetett férni a kabinba. Én Egyszer sem álltam sorba,van rá megoldás. Taxi vagy privát taxi a gondolla felső állomásáig (Banderitza poliana 10BGN néha eggyel feljebb Shilingarnik 15BGN) sajnos ennyivel drágább lett a bérlet. 4évvel ez előtt voltunk akkor sohasem kellet 10-15 percnél többet várni, igaz akkor 2 héttel később voltunk.

A pályákat sem nagyon ratrakolják amíg ott voltunk egy hétig, talán kétszer. Jó kis bucka sízés volt. Ez a kezdő síelőknek okozhat problémát a pálya letöréseknél. A kék pályában vannak nagyon hosszú enyhe lejtők kicsit meredekebb letörésekkel. Ezek a letörések lesznek buckásak. De cserébe jó sok friss hó volt. Én nagyon jókat mentem. A nap végén legtetejétől a parkolóig 38 percig csúsztam egy huzamban. A felső részen azért volt egy két szusszanás, de utána aztán meg állás nélkül végig. A felvonók úgy vannak kialakítva, hogy sehol sem lehet ott ragadni mindenhonnan a parkolóba visz az út.

Az árak: tea 4BGN cola 5 sör 8BGn forralt bor 10BGN saslik sült burgonyával +cola 20BGN.

A nagy számú Román síelőt a pályán és a szállodában látva úgy gondolom, hogy Románia jobban teljesít, pedig nem is volt ki plakátolva.
st_robi
2019.03.17.
Mi Március 3 és 10 között síeltünk ott, nem először. Az érzések hasonlóak voltak. Jó tapasztalataink voltak például a síkölcsönzéssel. Prémium minőségű lécet kölcsönöztünk mely tartalmazta a síbérletet, 6 napra 281 euroért (190 eur lenne a síbérlet külön), a kölcsönző nagyon profi volt. utolsó napra gond nélkül tudtak kérésre boardot is adni. A léc pedig hatalmas élmény volt, tényleg prémium, 1-2 éves HEAD.
A hely szerintem is kezd túlkapott lenni. mi vasárnap késő este értünk oda egy 3 csillagos szállodába. A portás nem beszélt egy szót se angolul. A hétköznapi portás is módjával tudta kifejezni magát.
-mi 8-kor már a gondolánál akartunk állni, az említett okok miatt, de reggeli csak fél8-tól volt, amit jeleztünk ,hogy mi 7kor terveztünk. Erre mondták ,hogy a gondola 8.30-kor nyit és máshol is így van reggeli(Ha akkor beállsz, már órákat állhatsz sorban, mellesleg elkezd embereket szállítani 8.15-kor)
-Első nap jeleztem, hogy nem működik a fürdőszobai fűtés, és a WC alján szivárog a víz melyet azóta is holnap megjavítanak
-A SPA halszagú volt, a csempe mindenhol csuszamlós, mint amit évek óta nem töröltek fel.
-A sípályán ugyanaz a tudatlanság ,mindenhol Ski Patrol. Az egyik a felvonón fújta a pofámba a cigifüstöt melyet megkértem ,hogy ne tegyen, de még ő sem tudott angolul és a fizikálisan kihelyezett tábla mutogatására is csak annyit mondott, hogy "nem gond". Ugyanezt a mentalitást képviselik az oktatók többsége.
Első nap betévedtünk egy pici boltba, ami nagyjából néhány íróasztalból és egy ingyenesen letölthető pénztárgép alkalmazásból állhatott. Minden léptünket követték, hogy "lopunk-nem lopunk?" 1-1 terméket percek alatt sikerült leolvasniuk fizetésnél..
-A szállásról egy olyan bejezetlen földúton sétáltunk a sípályára, melyet még Érd községe is megirigyelne
- A sipálya reggelente nem egyszer hihetetlenül trehányul volt leratrakolva. A már kővé fagyott buckákat jól 0, ami természetesen már nem tűnt el nyomtalanul.
- A reggeli sorbanállás mellett az is nagyon kellemetlen ,hogy akinek nagy, drága autója van ,az beállhat a legfenti parkolóba (lassítva a gondola busszal utazókat), A síiskola mellett van "ELIT síiskola" is, mellyel akár 3szor is feljutsz amég az egyszerű emberek sorbanállnak...
Korábbi évekkel sokkal jobb tapasztalataink voltak, sokkal inkább igyekeztek kiszolgálni minket. Ez úttal nagyon vegyesek voltak az érzéseink.
Peganum
2019.03.06.
5 napos síelést tervezek Banskoban, amibôl az elsô nap már eltelt. Én London Stansted - rôl repültem 210 fontért (2*45 a sîfelszerelés ebbôl). Parkolás jetparks ban 39 font 6 napra. Szállásom booking-on keresztül 91 font (205 lev) volt. Minibusz szervíz Szófiából Banskoba ,51 font Banskoexpres.com-al (kb 2h20 perc). Gest house 15 perc séta a lifttôl. Tiszta szoba, kényelmes ágy, kedves, angolul jól beszélô tulaj, új építésû ház. Nos elég vegyes a tôbbi. Kezd rohamosan drágulni a hely. Red bull a hegyen 4.5 lev , saslik + kis adag sültkrumplival + fanta kis üveges 18 lev. Síbérlet 315 lev + 5 lev deposit a kártyáért. Fényképes kártyát készítenek. A leggázabb a reggeli sífelvonós szenvedés. 1 felvonó , 2 külön (2*50 m) sor / 2 bejárat. 1.5 órát álltam sorba. A lift kapacitása túl kicsi. A csúcsra reggel a masszív felhôben, erôs szélben még fel lehetett menni. Majd mikorra kiderült , lezárták . Ki érti ezt. De talán ez ezért volt , mert a szél a havat letakarította a pályáról, nem maradt más csak a kemény hó. Én úgy éreztem nagyon sokan vagyunk a pályákon . Sok volt az esés, sok a kezdô. Elég sok majdnem karambol is volt. A kékek a legnépszerübbek, melyek itt-ott igen csak pirosak. Délre megolvadt a hó (15 fok volt lent,7-8 1500-2000 en) . Off piste lehetséges , de csak a legmagasabb régióban . Sok nagy kô kikandikált a hó alól ,a pálya használt részén (piros). Senki sem kerítette el. Sok helyen hiányoltam a hálót , emlékeztetô táblát , hogy milyen pályán vagyok. Lent írta valaki , hogy nem mûködött a lift a másik hegyen, most sem. A kék 10 es tetejérôl induló, Todorkára igyekvô liften még székek sem voltak. Pedig nem új lift. Ár érték arányban egy kôzepes jó eddig. Ami még pozitív, hogy vlsz még 2 hétig biztosan síelhetô. A webkamerák jó támpontot adnak, van rajtuk hômérséklet is. Ebbôl sokat lehet kôvetkeztetni a hóviszonyokra.
Naftz Andras
2018.03.23.
Március közepén voltunk Banskoban. 820 km itthonról az ut. Szabadkától Nis-ig autópálya. Nis és a Bolgárhátár között kb. 50%-ban kész az autópálya. Szabadka Belgrád 560 Din Belgrád Nis 800 DIn az autópályadíj. A Bolgárhatár közelében még egyszer kell fizetni 190 Dinárt. A Bolgár matricát ne a határállomáson vegyétek hanem az első benzinkutnál. A határon egy bódéban 15 Eur-ért akarták adni. A benzinkútnál 15 Leva.Nemkell Belgrádot kikerülni az átvezető autópálya sokkal gyosabb mint az ellerülő. Kb 15 perc alatt át szoktunk érni. Bansko az tejesen jó. Töbségében hosszu kék pályák. A pirosak egyrésze is inkább halványpiros. Lentről egy kabinos visz fel reggel itt van 15-20 perc várakozás, a fenti felvonoknál soha nem kellett várakozni. A pályán a vendéglői árak : kávé 3 Forrócsoki 7 ásványviz 4 Leva. A szálloda is szuper volt. Reggel transzfer vitt a gondollához délután pedig vissza a szállodához. Szuper volt, nagyon jol éreztük magunkat.
st_robi
2015.02.18.
Mi nemrég értünk haza, minket is sok pozitív csalódás ért ,annak ellenére ,hogy már előre megnéztük és sejtettük, hogy ez bizony jó hely.
Mi jóval olcsóbb kategóriás szállást választottunk , Mi 4 főre 256 EUR-t fizettünk , volt is félelmem ,hogy ez bizony nagyon olcsó, milyen szállás lehet ennyiért? Egy átlagos francia szállásnál 2-szer tágasabb szállást kaptunk ennyiért ,kellően felszerelt konyhával, szaunával ,gőzkabinnal, a jakuzzi épp nem volt üzemben sajnos. A wellness résznek voltak hiányosságai de ennyi pénzért ez nem zavart cseppet sem. Az említett kisbuszos kiszállítás módja is nagyon tetszett.. A franciás síbuszos megoldással szemben , ez akkor megy amikor szólsz a recepciósnak. Tömegnyomor és várakozás nélkül kivisznek amikor kéred, amikor visszaértünk ,csörögtünk a megadott számra ,sosem vártunk 2 percnél többet.
A pályákról az előttem szólóval kapcsolatban teljesen egyet értek. Nehéz olyan pályát találni amit szívesen ajánlanék egy kezdőnek. A kéknek titulált pályák is pirosak ,csupán vannak átvezető lankás szakaszok a meredek részek között. A pályák mind nagyon szélesek. Az egész síterepen találtunk egy részt ahol tipegni kell a léccel ,nem sikerült átcsúszni egyből,de később ezt erdőn keresztül csúszva megoldottuk. Val Thorens például kimondottan jól ötvözte a sétát a síeléssel ha jól emlékszem.
Az időjárásjelzést azóta is sasolva, nekünk nem volt a legjobb időnk . Első nap csodás.. 3 nap erős szél ,ami miatt a csúcsra fel sem jutottunk , a 3. szeles napon ráadásul az esti hóesésből reggelre egy front szakadó esőt varázsolt a középső állomáson is. az utolsó ,5. napon pedig ismét csodás nap , rengeteg friss hóval (fent nagyon jó hó volt , lejjebb is volt a felső rétegen friss hó másnapra). Viszont a csúcsra csak 2-től engedtek fel lavinaveszély miatt... Ez nagyon bosszantott minket,ugyanis a pályák a gerinc tetején vannak, ezért nem értettük a korlátozás okát ,délután viszont nagyon jó volt fent. Itt éreztünk egy kis tapasztalatlanságot. A másik nagy hiányossága a terepnek ,hogy szeles idő esetén a felvonók és pályák 80%-a nem használható, ekkor voltak 5-10 perces sorok, a sorban állásnál semmi rendszer, vagy kordon ami mögött lehet sorban állni taktikázás nélkül ,hogy legyen esélyem sorra kerülni..
Ami viszont biztos ,hogy ide még visszatérünk ,bár remélem addig kezdenek valamit a kabinos kapacitásnövelésével, vagy akár a Tzarna Mogila völggyel, amit a túlsó hegyoldalban látni. Az a felvonó jó rég óta nem üzemel, a pályáját már kissé benőtték a facsemeték, de remélem fog még ott terjeszkedni a síterep. Az viszont biztos ,hogy több napra megyünk legközelebb. itt a leglényegesebb költség a síbérlet, a szállás nagyon kedvező árfekvésű, így tervünk szerint legközelebb ~10 napra megyünk ,így a síelés mellett lesz időnk pihenésre és más programokra is, a napijegy számottevően nem drágább mint a többnapos arányaiban.
tothlevente
2015.02.17.
Bansko, Bulgária.
Ambivalens érzésekkel foglaltuk le szállásunkat Bulgáriában. Kísért a gyermekkori nyaralások szép emléke, és az ifjúkori balkáni rendezetlenség utcaképe. Mégis, mivel az Alpok összes országában jártunk már, és a Kárpátokat is 3 országban bejártuk bakanccsal vagy sível, úgy döntöttünk, hogy most keletre vesszük az irányt. Bár Bulgária nekünk messzebb van, mint Ausztria, pláne a szlovák síterepeknél.
Milyen jól döntöttünk! Bansko kisváros, a központjából indul a kabinos felvonó. Már a bejáratnál Marc Girardelli üdvözlése fogad. Nemhiába, ez az ő síterepe állítólag. Ami azonban egészen biztos, hogy nagyon sokat tett azért, hogy itt világkupafutamokat rendezzenek.
Szóval a síterep. A kabinos 20-25 perc alatt röpít át 3 hegyen – tényleg gyors, de extrém hosszú, kevés ilyen hosszú van Európában –, mire megérkezünk a síterep központi részére, az 1600m magas Bunderishka fennsíkra. Itt aztán minden van, All in One. Síovi, ami minden igényt kielégít, figurákkal varázsszőnyegekkel, csimpaszkodós felvonóval és tárcsással azoknak, akik már túl vannak az első próbálkozásokon. Az egyik varázsszőnyeg igen „durva”, majdnem piros szintű meredekség, kimondottan hosszú, az emberek egymás nyakában, de a szerkezet nem áll le mégsem. Van benne kraft. Itt nem kell méteres távolságot tartani, mint másutt. Még sincs kiesés, a kicsúszóhely is szépen ki van alakítva.
Innen 2 ülőszékes is indul, a Banderitza, amivel akár a csúcsig is mehetünk 2600m magasságba. Piros és fekete pályákat szolgál ki. Ezen a feketén lesz a világkupafutam is a következő hétvégén. Már locsolják legalább 50 tömlőből a pályát vízzel, de nincs lezárva. Ahol épp nem dolgoznak, ott lehet síelni. Ez azért nem semmi. Ez is a vendégekért van. Schladmingban már hetekkel előtte zárva volt a pálya. HM. Egyedül a célzóna van lezárva, hiszen építik a lelátókat, és a sajtóközpontot. Ez azonban kikerülhető.
A másik székes a Kolarski, ami kék és piros pályákat szolgál ki. Ezen a részen sok síiskolás is síel. Viszont át lehet itt csúszni a Todorka felvonóhoz. Ez az egyetlen muzeális értékű 3 személyes lift. Irdatlan hosszú és korának megfelelően lassú, mégis szeretik, főként a hölgyek, mert ragyogóan lehet benne lazítani és napozni. Abszolút déli irányban megy. Ma már a Todorka csúcsához azonban sokkal gyorsabb felvonók is felvisznek a síterep különböző pontjairól.
Fent a Platón egy minden igényt kielégító funpark van mindenféle elemekkel, ugratókkal. Nagy területen fekszik, és változatos. A csúcsról a Plató irányába kék pályák indulnak, mégis azonban csak a bátrabb kezdőknek ajánlanám. Bansko egészére igaz, hogy a színjelzések meg tudják tréfálni a síelőket. Ez azért van így, mert extrém hosszúak a pályák, és az átlagos lejtésük alapján színezték őket, holott nagyon komoly letörések, meredekebb szakaszok is vannak az egyes pályarészeken is. Így indul a csúcsról a kék pálya is, inkább piros résszel, és csak később megy át lankába. A jobban tudók természetesen választhatják a hegygerinc mellett futó piros pályát is, amely aztán később a már említett világkupa fekete pályába torkollik és ér le 2600m-ről 1600m-re.
A síterep egészére jellemzőek a hosszú pályák és a hosszú székes felvonók. A rövidebb meredekebb szakaszokat azonban csákányos liftek is kiszolgálják.
Az én nagy kedvenceim a 15-ös és a 16-os pályák. Ezek már a lentebbi régióban vannak. Piros, illetve fekete pályák, igen szélesek, és még délután is nagyon jó állapotban vannak. Ami külön előnye ennek a pályarésznek, hogy itt az egész család kellemesen tudja tölteni a napját, hiszen a két említett pálya a kék 16-osban ér véget, amit külön tárcsás is kiszolgál, és a hüttéből ragyogóan rálátni a 3 különböző nehézségű pályára, szem előtt tartva a gyerkőcöket. Ez a pályarész a bazi hosszú városba induló 1-es számú pályán, majd az 1a leágazás révén érhető el.
A nap egyik legszebb része, amikor a fárasztó síelés után átadjuk magunkat az 1-es pályának és 6-7km-en keresztül gyönyörű fenyves völgyben lesiklunk 960m-re a városba.
Nem sok pályarendszer mondhatja el magáról, hogy 1600m szintkülönbséget ténylegesen meg lehet síelni, és a csúcsról akár 16km-en keresztül lehet síelni a völgybe. Hát kérem, ez is Bansko.
Technika: Mindenütt ott vannak a legkorszerűbb hóágyúk, a gyors liftek, és a pályagondozás is 5-ös.
Árak:
A 6 napos felnőtt síbérlet szállodai kedvezménnyel 150Eu a felnőtteknek. Mi 175Eu-t fizettünk a neten, de ebben már benne van a komplett sífelszerelés is 6 napra. Ez jó ár! Igen jó!
A hütték árai számunkra kedvezőek, de ha ismerjük a városi, szállodai árakat, akkor mégis drágák. Néhány példa: üdítő a pályán 2,5Eu, sült krumpli 5Eu, kolbász és húsételek körettel 6-7Eu.
A szállodánkban, amely egy 4*-os szálloda 5,5Eu-ért 4 üdítőt és 1 sört veszek!!! Olcsóbb, mint a pályán. Sokkal.
Szállás: 6 ágyas apartman reggelivel 566Eu, félpanzióval 680Eu, 4 főre! Még egyszer, 4 főre!!! A mélygarázs ingyen van, a WIFI ingyen van és gyors is. Mit szólsz ehhez Ausztria? Ott mi ezekért mindig fizettünk. Balkan Jewel Diamond Club Resort. Ezt a reklámot talán megérdemli. Bár valószínű, más szállodák is hasonló árakkal kalkulálhatók.
A hegyen a lifteknél még most februárban sincs várakozás. Egyedül a kabinosra kell várni normális időben 15-20 percet, de most februárban akár 40-45 percet is. Ez is csak 9 és fél 11 között, ezután már le lehet merészkedni a völgyállomásig, mert nincs többé várakozás itt sem. Nemhiába az angoloknál most van téli szünet, de valószínű a bolgároknál is. Nagyon sok az angol turista, de közel-keletiek és görögök is vannak szép számmal. 3 napja vagyunk itt, és mind a 3 nap halottunk magyar szót is. Vagyunk mi is, de még nem elegen.
Minden szálloda alapszolgáltatása, hogy a saját kisbuszával menetrendszerűen naponta sokszor közlekedve szállítják a vendégeiket a pályára és vissza.
Nagyon sok szálloda épül. Bansko és közeli városok, Razlog most egy nagy építési terület. Rengeteg félig kész, és már kész, de még át nem adott szálloda van.
Bulgária a turizmusra épít. És komolyan gondolják. Nagyon szívélyesek, segítőkészek az emberek. Jó úton járnak. Éljétek át Ti is minél többen mindezt, ami itt vár Rátok.
Fényképalbum a jövő héten.
danidcs
2014.08.11.
2012-ben síeltem itt 3 napot. Emlékezetem szerint a pályaszállásnak minősülő szállások esetében is a kabinossal kell felmenni a hegyre. Vagy! fel lehet nyugodtan autózni is, 1600 méteren van egy kialakított parkoló. Leginkább makedón rendszámú autókat láttam ott.
Banszko 900 méteren fekszik. Itt van a szállások 90%-a is. A többi az ennél távolabbi településeken. A síbuszok pedig itt teljesen mast jelentenek. Minden komolyabb szállásnak van egy saját kisbusza ami a kiskabinos állomásáig szállítja a vendégeket. Nincs itt központosított busztársaság. Viszont korrektek, reggel meg délután is nagyon jó összeköttetést biztosítanak a sítereppel.
Nagyon, de nagyon jó ötlet január 10 (orthodox karácsony) és a főszezon között kimenni. Amúgy szezonban tényleg órás sorokat kell állni vagy felkocsikázni az előbb említett parkolóba. Január második felében voltam, szó sem volt komoly sorbanállásról, de, őszintén, éppen emiatt választottam ezt az időszakot.
Szállás: millió egy jobbnál job legalább 3 csillagos hotelből választani, medence, szauna, stb. alapnak számít itt, nem kérnek érte felárat. Az árak meg a helyi fizetőerőhöz igazodnak, emiatt szeretik nagyon a nyugatiak (amúgy ők inkább Borovecbe járnak, mivel ez 60 km-re van Szófiától, de, saját tapasztalatom szerint, sokkal drágább és messze nem olyan jó hely, mint Banszko).
Pályák: síeltem ausztriában, franciaországban, nemigazán rosszabbak ennél. A hangulat pedig nekem nagyon tetszett, valamikor biztosan visszamegyek ide. Kultúráltan síelnek, meredekség van bőven, szolid piros pályákon lehet ereszkedni, fekete viszont csak 2, ezeknek is csak bizonyos szakaszai. Fontos, hogy világkupa futam előtt már jóval lezárnak bizonyos, nagyon profi pályákat, s mivel nem egy óriási terep (max 70 km), ez komoly hátrányt jelent.
Éjszakai élet: nem próbáltam, de sok szórakozóhelyet láttam.
Ha kérdéseid lennének, csak nyugodtan, szívesen válaszolok!
Farkas Zsuzsanna
2014.07.28.
Banskoban tartanak Európa Kupa és Világkupa versenyeket is, így a pálya meredeksége nem okozhat gondot.
Évek óta éprilis elején vannak az utolsó versenyek, amikor ugyan már elég vized a hó, nem nagy élmény, de még mindig van elegendő.
A szállások meg minden szempontból megfelelnek a nyugat-európai színvonalnak, fele árért. 4 csillagos wellness szállodákban lehet lakni annyiért, mint Ausztriában egy egszerűbb panzióban. Így ez sem lehet gond.
Sajnos főszezonban nem voltunk még, így a sorbanállásról nincsen élményünk.
guljasrobert
2013.01.26.
Üdv

Most értünk haza Bansko-ból.A váltó irodák pillanatnyilag 1,91-1,92 levát adnak egy euróért.
Legbiztonságosabb a Crown elnevezésű váltó,ott annyit fizetnek amennyi ki van irva....van ahol megtévesztésből az eladási árat irják ki...és mikor beadod az euród kiderül hogy venni csak 1,59 veszik.....
Hó folyamatosan esik :-) a pályák kiválóak
9:00-10,30ig kb 15-25 perc a várakozás a gondolánál...utána szinte semmi...
benceru
2010.11.05.
Sziasztok!

én legutóbb Banskoban voltam. Nagyon jó volt és abszolút pozitív csalódás ért. Kocsival indultunk neki a terepnek. Hosszasan mérlegeltünk hova menjünk ahol mindent megtalálunk mégsem az a megszokott terep, és rátaláltunk a Robinson Toursra. Náluk foglaltuk a szállást. Nagyon segítőkészek voltak és még anyagot is küldtek bár ezt korábban már mi magunk is levadásztuk, de az útvonal tekintetében segítség volt mert mint kiderült mi más felé mentünk volna amivel komoly plusz köröket róttunk volna. Nem is távolságban inkább időben. Miután megindultunk könnyedén átmentünk mind a határokon mind az utakon. Szerbiánál egyáltalán nem volt gond, és a bolgár határnál is zökkenőmentesen jutottunk át. Emelkedett hangulatunknál fogva még barátságosak is voltak mivel a bolgároknál már sürgősen wc-re is volt szükség a sörök miatt:P Sofiáig jók voltak az utak, utána is csak néhol volt rosszabb de úgy vettük észre kimondottan tűrhető a megszokotthoz képest mivel voltam már párszor ebben az országban. Miután megérkeztünk úgy 12 óra után, azonnal megkaptuk a szállást és hát felfedeztük a várost. Sör 10 pont, emberek 10 pont, hangulat 10 pont. Tetszett a város, Banskot még nem láttam de egy skanzenre hasonlít az egész. Jégpálya, tavernák pubok és gyönyörű hegyek így jellemezném. A továbbiakban az is kiderült hogy a pályák első osztályúak és az emberek is barátságosak. Sor reggelente volt a lifteknél de ha valamilyen oknál fogva elaludtunk reggelenként utána már nagyon gyorsan feljutottunk:) Nekem tetszett. Vannak kimondott snowboardos részek ahol félcső, ugratók stb vannak. Jó idő volt és rengeteg hó. Én bevallom rosszabbra számítottam, de ismét jól döntöttünk. 40 volt a szállás és még a kaja is benne volt reggel este, de ezt jónéhányszor kihagytuk mivel éttermekben kötöttünk ki. A csili vili helyek Magyarország közeli áron voltak de a helyi mulatozók nagyon olcsók. Szórakozóhely rengeteg.. Sok volt az Angol meg a görög. De találkoztunk Spanyolokkal Olaszokkal és még más nemzetekkel is. Hiányoltam egy kicsit a Magyarokat de mi még visszamegyünk egy párszor az biztos. Remélem Egyre többen leszünk ott évről évre mert hangulatos színvonalas és még jó áron is van. Ha valakit érdekelne akkor itt van két honlapcím. Az egyiken a helyről a másikon az árakról tudhattok meg pár dolgot. Jah és azt tudni kell a síbérlet ára volt az egyetlen ami annyi volt mint bárhol máshol. Szval szerintem megéri. Itt az igért cím és halyrá nézzétek meg. Nekem tetszett.